Veelgestelde vragen

Foutmelding

Notice: Undefined property: view::$exposed_input in views_plugin_display_attachment->attach_to() (line 230 of /home/fotolio/public_html/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_display_attachment.inc).

Wil je een eigen header toevoegen? Ga dan in je beheermenu naar 'Kleurenschema's' en upload je eigen header onderaan de pagina. Zorg dat deze minimaal 1000 pixels breed is, dat is de breedte van een standaardsite. Heb je gekozen voor een design met volledige breedte, dan moet je de breedte van je plaatje daarop aanpassen. Omdat deze breedte voor elk scherm anders is, is niet te zeggen hoe breed het plaatje moet zijn. Richtlijn kan zijn dat een scherm van 22" 1680 pixels breed is.
 

Niet tevreden over de header? Klik dan op de knop 'header verwijderen' of upload een nieuwe.
Deze mogelijkheid is enkel beschikbaar met Fotoport Plus of Fotoport Pro. Wil je ook je eigen header plaatsen? Neem dan een pakket, dit heb je al vanaf 4 euro per maand.

 

Je kunt een Google Calendar eenvoudig op een informatiepagina plaatsen:

  • Ga naar Agenda in je gmail en klik op Mijn agenda's -> Nieuwe agenda maken. Kies een toepasselijke naam, deze wordt getoond bij de agenda.
  • Klik dan op de nieuwe agendanaam en kies Agenda-instellingen
  • Je ziet aan de linkerkant dan verschillende mogelijkheden, waaronder Agenda insluiten. Rechts daarvan staat en code, die kopieer je.
  • Maak een nieuwe informatiepagina aan en geef die een naam (bv Agenda). Klik in de editor op de knop Code en plak de code in het veld. 
  • Sla de pagina op en bekijk je informatiepagina met de agenda. 

Je kunt bij Google diverse instellingen nog wijzigen. Ga daarvoor weer naar je Google Calendar, agenda-instellingen van de betreffende agenda en klik bij Agenda insluiten op Pas de kleur, de grootte en andere opties aan. Kopieer de code na je aanpassingen opnieuw naar je informatiepagina om de agenda juist weer te geven.
Misschien ten overvloede: vermeld niet de namen van je klanten in de agenda, maar blok puur de tijd dat je bezet bent, zodat duidelijk wanneer er wel/geen mogelijkheden zijn. 
Dit is alleen mogelijk met Fotoport Plus en Fotoport Pro.

Hiervoor maak je eerst een account aan bij Google. Log in op Google Analytics en meld je site aan. De code die je krijgt (in de vorm van UA-12345-1) vul je in bij je Persoonlijke gegevens in het daarvoor bestemde veld. 

Je kunt zelf je site aanmelden bij Google via http://www.google.nl/addurl
Verder is het aan Google wanneer deze wordt geïndexeerd (opgenomen in Google) en op welke positie

Om op te zeggen kun je een mail sturen naar support@fotoport.nl, met daarin per wanneer je je pakket wilt opheffen. Omdat wij Fotoport en onze pakketten graag willen laten aanlsuiten op de wensen van de fotografen, willen wij ook graag de reden van opzegging weten. Wellicht kunnen wij alsnog een oplossing bieden.
De opzegtermijn bij betaling via automatische incasso is 1 maand (zonder minimumperiode), de opzegtermijn bij overschrijving is 1 jaar (en wordt per jaar verlengd, maar is na het eerste jaar per maand opzegbaar).

Je persoonlijke gegevens zijn alleen voor onze bestanden en worden niet doorgegeven aan derden. Wij vragen jouw correcte persoonlijke gegevens om misbruik van onze services te voorkomen en om na te gaan of je aanmelding rechtmatig is.

Om je sitenaam te wijzigen kun je een mail sturen naar support@fotoport.nl

Nee, er geldt geen maximum voor het aantal geplaatst foto's. Let wel op dat je de foto's overzichtelijk indeelt in groepen en deze een duidelijk naam geeft. Op deze manier kan een bezoeker snel de weg vinden op je site. 

Om in te loggen op Fotoport hoef je enkel je sitenaam en je wachtwoord in te voeren, zonder fotoport.nl erachter. Ben je je wachtwoord vergeten, dan kun je dat hier opnieuw opvragen. 

Je gegevens kun je zelf aanpassen bij je Persoonlijke gegevens in je beheermenu. 

Heb je een Fotoport Pro pakket, dan graag ook je gewijzigde adresgegevens mailen naar support@fotoport.nl, zodat je domeinnaam op de juiste wijze geregistreerd blijft. 

Om afbeeldingen goed te laten passen op het beeldscherm van veel bezoekers, mag deze niet al te groot zijn. Fotoport past afbeeldingen die te groot zijn automatisch aan. Om zelf controle te houden en upload-tijd te besparen kan je echter het beste zelf aanleveren binnen deze beperkingen:

  • in JPG formaat (KB)
  • Fotoport verkleint het formaat automatisch, er mogen dus grote bestanden worden geüpload

Maar in principe geldt er geen limiet aan de grootte van het bestand. 

Je mag onbeperkt foto's plaatsen en informatiepagina's aanmaken. Ook met de gratis Fotoport Basis. 

Helaas is het nog steeds lastig om 'jatten' van beeldinformatie via internet te voorkomen. In de meeste gevallen kan 'de dief' daar niet zo gek veel mee, je afbeeldingen op Fotoport zijn namelijk niet van het soort kwaliteit waar een drukker echt iets moois van kan maken.. Als het al lukt zal dit in een klein formaat zijn. Het is echter wel mogelijk een onzichtbaar watermerk aan te brengen waardoor je afbeelding vervormd raakt als iemand het bijvoorbeeld toch ongevraagd gaat afdrukken. Sommige programma's zoals Photoshop hebben een mogelijkheid om watermerken (zoals digimark) aan te brengen. Dit zit er echter niet standaard bij, maar dien je apart te registreren.

Verder kun je bij je persoonlijke gegevens aangeven dat je de rechtermuisklik wilt blokkeren. 

Kies je voor een pakket dan wordt de Copyrightinformatie in het bestand (EXIF) opgenomen. 

Fotoport Basis is gratis. Het is daarnaast mogelijjk een pakket aan te schaffen, bv Fotoport Plus of Fotoport Pro voor meer mogelijkheden.

Je vindt hier alle opties overzichtelijk op een rij.

Wil je een pakket aanvragen, dan kan dat hier.